Kapesné v bitcoinu

Mé finanční dětství

Pocházím z pěti dětí a naši nás finančně vzdělávali. 

Například jsme dostávali kapesné, ale museli jsme každý měsíc ke kontrole předložit účetnictví. Samozřejmě nás to nebavilo, tak jsme to vždycky šmelili na poslední chvíli. Většina z nás si ale vede osobní účetnictví do dneška.

Zároveň s námi naši hráli různé hry. Jednou jsem se zmínil, že nechápu proč mám doma pracovat, když za to nedostávám body. Tou dobou jsem myslel body jako charakteristiku ze Sims. Když vaše postavička posilovala, sílilo jí tělo -> body. 

Naši si to špatně vyložili a tak udělali ceník domácích prací. Najednou někteří z nás práci začali aktivně vyhledávat a vážili kurzy jednotlivých činností. Na konci měsíce jsme měli kapesné navýšené podle získaných bodů.

Taky nás vedli ke spoření. Před pár lety jsem šel vybrat vkladní knížku a byla to veliká nostalgie. Záznamy jako „Sběr brambor 20 Kč“. Před třiceti lety mělo 20 Kč jinou hodnotu než teď. Zpětně mi připadá smutný, jak se se státními penězi nevyplácí spořit. Za nás prostě nebyl bitcoin. 

Nyní naštěstí už ale bitcoin je a proto bych rád své děti ke spoření vedl a věřím, že v tom budou úspěšnější než tenkrát já.

Finanční dětství našich dětí

Rozhodl jsem se tedy, že už od narození, když dostanou naše děti nějakou korunu, tak jim to hned směním na bitcoin. Může vám to připadat nefér, ale já to beru tak, že se musím rozhodnout, jestli jim to budu držet v korunách nebo v bitcoinu. Vyčítat mi mohou jakoukoliv variantu. Tak dokud nedokážou vyjádřit svůj názor, tak to budu rozhodovat podle svého nejlepšího vědomí.

Jakmile si budou chtít něco koupit, tak mi převedou potřebnou část bitcoinu a já jim dám koruny. Samozřejmě pokud se používání bitcoinu do té doby významně nerozjede. Zároveň budou mít informaci, kolik to bylo naspořených korun. Domnívám se, že tak sami poznají, že je lepší mít bitcoin než koruny a že když dokáží šetřit, tak si časem toho mohou koupit víc nebo lepšího.

Domácí práce

Tohle už je jenom teoretická část. Ale přemýšlím, že by mohlo dávat smysl společně s dětmi definovat práce, které chceme, aby byly vykonaný a následně si je mezi sebe rozlosovat. Když někdo nebude se svojí prací spokojený, tak ji zobdchoduje s někým dalším. 

…Když už mám dětem sloužit, tak ať si mě platí 🙃 



Komentáře