Návrh úpravy pravidla zipováni

Zdroj infografiky: Bezpecnecesty.cz

 Jak to funguje teď 

  • Platí v místech, kde se zužují dva jízdní pruhy do jednoho
  • Řidiči jedou co nejdéle ve dvou pruzích
  • Až těsně před zúžením se zařazují do jednoho pruhu
  • Před zúžením si však vytváří mezery a jedou zik-zak
  • Teoretický by měli jet řidiči plynule

V čem je problém

  • Při řazení řidiči váhají a chybuji. Prakticky s každým řidičem tak vzniká zpoždění. Chyby se sčítají a vznikají kolony
  • Lidé mají tendenci se zařazovat dříve než před koncem
  • Následně je jiní řidiči podle pravidel předjíždí, což nevytváří dobré vztahy mezi řidiči

Navrh na úpravu pravidel

  • Zipovat průběžně, ne až těsně před zúžením
  • Rovnat se mezi pruhy na středové care, aby bylo signalizováno, že jste již seřazeni a že vás nemá nikdo předjíždět

Tímto způsobem může zipovat více aut současně. Zároveň na to má řidič více času. Časové ztráty mohou být dalšími řidiči anulovány. Nemělo by tedy vznikat takové zpomalení. Jízda by měla být plynulejší a zároveň rychlejší a bezpečnější. Zazipovaná auta na středu dvou pruhů by neměla být již předjížděna.

Komentáře

  1. Sorry to je hroznej blabol ktery by zpusobil vic problemu nez pozitiva. Problem zipu je ze je zadefinovan pomoci vnorene klauzule o "soubezne jizde" a imho > pulka naroda to neni shcopna ba ani mozna nechce vstrebat ani 15let od zacatku platnosti zakona. Z toho vznikaji ty imbecilni situace na silnici kdy nekdo vidi ze se blizi konec pruhu a zacne "panikarit" a cpat se do praveho aniz by pro to mel oporu v zakone. Brzdi ostatni co chteji zipovat dojetim nakonec ( coz je spravne ). Druhy extrem jsou "magori" co prifrci az nakonec pruhu a nuti si vpusteni do prubezneho pruhu ( pricemz opet nemaji oporu v zakone ). Single auto v pruhu <> zip.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. V čem máme rozpor? Vždyť píšete, že aktuální pravidlo polovina lidí nezvládá aplikovat.

      Vymazat

Okomentovat