Jak jsem byl na poště

Začal jsem pracovat na živnostenský list… Musel jsem tedy navštívit pár úřadů a přiznat se, že jsem se rozhodl pracovat. Jeden z nich je ČSSZ (Česká správa sociálního zabezpečení). Chtěl jsem se jim přiznat telefonicky. Myslel jsem, že mi prostě na mail pošlou variabilní symbol, číslo účtu a výši výpalného. Já bych pak nastavil trvalou platbu a pokusil sám sebe obelhat, že státu sloužím co nejmíň dokážu. Potřebují ale můj podpis. Milá paní mi tedy poslala lejstro poštou. Obálka dorazila. Platební info tam nebylo. Pouze mizerný přiznávací formulář, který jsem měl ručně vyplnit a následně poslat poštou zpět.

Čssz mě k mému překvapení tentokrát ani nevytočili. Asi jsem měl moc veliká očekávání. Překvapila mě však existence České pošty. Pořád máme státní poštu? Před týden mi šla zásilka přes DPD. Mohl jsem online sledovat, kde zrovna auto je, kdykoliv ho kontaktovat atd. Najednou jsem si taky uvědomil, že jsem v tomhle století snad nikomu dopis neposílal. Abych tak vážnou úřední blbost nepodcenil, tak jsem šel radši přímo na poštovní přepážku. Vyčkal frontě a šlo se na to…

––––––––––––––

Dobrý den, já bych chtěl poslat tenhle dopis.

Chcete ho pojistit?

Ne.

Ale lidi si dopisy pojišťují.

Je šance, že dojde i nepojištěný?

Nemůžu vám to zaručit, když nebude pojištěný.

Kolik stojí pojištění?

Dalších 16 korun

Tak to nechci

Ale je lepší mít to pojištěný. Váš dopis vypadá důležitě.

Není důležitý. Dáte mi potvrzení, že jsem to vůbec odeslal?

Jo.

Ale tam není napsaný, že to posílám já, ani kam…

To děláme jen u pojištěných dopisů.

Hmm, tak to mi je celkem na nic.

A kdybyste jel na hory, tak byste se pojistil?

[jak ví, že chci jet na hory?]
Nevím, možná,.. ale spíš ne.

Jestli máte chvilku, tak bych vám domluvila schůzku ohledně úrazového pojištění. Hodilo by se vám to dnes ve dvě?

Já nechci žádný pojištění!

A nechcete stírací los, abyste měl v životě štěstí?

Ne, děkuji.. Jste moc milá. Spektrum vašich služeb je fascinující.. 

––––––––––––––

Zaplatil jsem 16 Kč a půl hodinu života… to je sice víc než za email, ale ten zážitek je určitě cennější. Stát tedy není jen škodlivý, ale občas taky smutně zábavný.

Kdybych využil kompletních služeb těch žlutých tryskáčů, tak mám pojištěný lyže, garantovaný štěstí a to dohromady asi jen za pětikilo. Možná by i ten dopis potom dorazil… 

Komentáře