Alžírský čas

Právě mi ujel vlak.

Je neděle 30.10. a tak se lidem v naší kotlině mění čas. Asi abysme se měli o čem bavit, kdyby nebylo víc jiných kravin. Dneska zase začíná platit normální středoevropský čas (SEČ). To znamená, že o proti včerejšku je najednou o hodinu míň. Jak mi potom kvůli tomu může ujet vlak, když bych měl mít naopak hodinu navíc?

No ještě to trochu okecám...
Přepínání na letní čas mě štve asi stejně jak kde koho. Málokdy potkám nadšence, který by to považoval za rozumnou praktiku. Většina lidí nejspíš předpokládá, že se tím něco ušetří, nebo že to musí mít nějaký důvod, když to tak je. Intelektuál také ví, že jsme k této srandovní hře také smluvně závázáni EU. Nevím to jistě a dnes mi to už připadá nepodstatné. Hlavně totiž normální člověk nemá čas řešit takový voloviny jako já.

Bylo dokonce několik petic, ale ne moc přesvědčivých. Člověka to naštve docela slušně, ale vlastně jenom jednou za rok. Přechod zpět na SEČ téměř každý nadšeně uvítá a je rád, že si může pospat. Ten nepříjemný přechod na Středoevropský letní čas (SELČ) mu během jednoho dne přestane vadit a nechce se mu s tím dál zabývat. No co? V počítači, v mobilech a skoro všude jinde se čas přenastavuje automaticky, tak se to dá.

Mnoho chytrých lidí přišlo na to,že se tím nemá smysl zabývat. Čím víc se s tím trápíte, tím větší komplikace vám to přináší. Asi stejně jako jiná politická témata.

Letos jsem si ale řekl, že vlastně ani nemá smysl přesvědčovat davy k používání SEČ po celý rok. Radši jsem si to zkusil na sobě navzdory běžným způsobům. Celkem mě baví jít proti proudu. Letos jedu tedy celý rok podle SEČ času.


Našel jsem si na wiki, které země v našem pásmu nepoužívají letní čas. Poté jsem si na všech přístrojích nastavil, ať mě dál nenastavuje čas podle GPS, že jsem prostě v Alžíru. I když jsem tam nikdy nebyl vlastně ani prstem na mapě. Je to zábavná praktika, kterou mohu doporučit bláznům jako jsem já nebo lidem, kteří se hodně nudí. Jakýkoliv časový údaj jsem si musel teď sedm měsíců přepočítávat. Jasně… mám, 7:58, takže to je vlastně skoro osm hodin, takže normální lidi mají skoro devět… “Jj, budu tam v 9:15”...

Lidem, kteří mě znají, tak ještě pro kontrolu dodávám, že to říkám v jejich SELC čase, aby bylo jasné, že si rozumíme. Za tu dobu jsem spletl asi dvě schůzky. Jednu myslím o šest hodin, protože se mi do toho zamotala ještě cesta do New Yorku. Ve výsledku jsem se naučil lépe používat časová pásma. V google kalendáři jsem si nastavil zobrazení dvou pásem současně. Jedno je mé soukromé a druhé normálních lidí, se kterými rád komunikuji, tak abysme si rozuměli :-)


Na mobilu jsem si asi nedal Alžír, ale prostě na pevno o hodinu méně, než je v ČR. Můj inteligentní mobil si řekl, že by si chtěl čas zapřepínat jako jeho mobilní přátelé, a tak mi dnes čas přehodil na ještě o hodinu dříve. Vzbudil jsem se asi ve 4:50 kdovíjakého času s dojmem, že mě čeká pět měsíců časového porozumění. Bylo však již 5:50 a ten ranní vlak do Prahy mi ujel…



Jestli do toho půjdete někdo příští rok se mnou, tak mi to prosím dejte vědět, abych na vás mluvil pak již naším společným Středoevropským časem.



Komentáře